Pagina's

zaterdag 22 november 2014

Pieperdepiep voor de muismeloen!



Dit jaar zaaide ik ze voor het eerst: cucamelons, ook wel muismeloen genoemd. En omdat ze super schattig zijn verdienen ze een blogberichtje! Ze lijken op watermeloenen, maar ze smaken naar komkommer met limoen. Dat is al heel bijzonder, maar dan de grootte... ik had ze zelf ingeschat op zo'n vier centimeter, maar dat was wel heel erg 'wishfull-thinking' want de gemiddelde muismeloen wordt slechts 1 cm. En een hele grote wel 2 cm! ;>)

Ze zijn heel makkelijk te kweken en je kunt ze gewoon buiten planten. Het zijn klimmers, dus zet er wat stokjes of een rekje bij waar ze tegenaan kunnen klimmen. Ze groeien hard en je haalt er steeds een handje schattige komkommertjes van af. Je kunt ze gewoon door de salade eten, maar ze zijn natuurlijk ook erg geschikt als prachtige decoratie op een gerecht. Alleen maar voordelen dus. Ik zeg: Pierdepiep voor de muismeloen!

6 opmerkingen:

  1. Waar heb je de zaden gehaald van deze leuke groente? Wil ze ook heel graag proberen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zaden heb ik gekocht bij Intratuin. Ze zijn van het merk 'Johnsons' en de serie heet 'World Kitchen'. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roos, bedankt voor je reply. Ik neem binnenkort n kijkje en probeer ze uit. Vriendelijke groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf zeg! Ziet er heel erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nogal wat muizenmeloentjes, heeft iemand enig idee of ik ze als augurkjes of komkommers in kan maken?
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen